niedziela, 12 stycznia 2014

Pin It

Ciasto marchewkowe

Mniej więcej co weekend u mnie w domu jest ciasto. Mąż do mnie abym zrobiła ciasto marchewkowe. Ciasto to strasznie mi się kojarzyło, chociaż nigdy nie jadłam i dlatego postanowiłam spróbować. Posmakowało mi chociaż jak dla mnie z lukrem było za słodkie, wiec odkrajałam ten kawałek z nim. 



- 175g cukru 
- 175ml Olej słonecznikowy 
- 3 duże jajka, lekko roztrzepane
- 140g startej marchewki (ok. 3 średnich)
- 100g rodzynek
- starta skórka z 1 dużej pomarańczy
- 175g mąki 
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- szczypta soli

Do dużej miski wsypać cukier, wlać olej i dodać jajka. Lekko wymieszać drewnianą łyżką. Wmieszać startą marchew ( na małych oczkach), rodzynki i skórki pomarańczowej.
Wymieszać mąkę, sodę oczyszczoną i przyprawy, a następnie przesiać do miski. Delikatnie wymieszać wszystkie składniki - kiedy wszystko jest równomiernie wymieszane przestać mieszać. 
Wlać mieszaninę do  formy i piec przez 40 - 45 minut, w 180C/gas 4/fan 160C, ciasto ma być jędrne i sprężyste po naciśnięciu go na środku. Ostudzić w foremce przez 5 minut, a następnie schłodzić na kratce.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam marchewkowe ciasto i pochlaniam je razem z lukrem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam kiedyś ciasto marchewkowe było pycha :) ciekawi mnie smak cista dyniowego bo jakoś nigdy nie miałam okazji próbować czegokolwiek o smaku dyni (nie mówiąc o pestkach :P)

    OdpowiedzUsuń